maandag 11 januari 2010

The Big Picture: honden in het jaaroverzicht


Ik heb het niet zo op eindejaarslijstjes. Hoogstens noteer ik hier en daar een boektitel die – afhankelijk van wie het aanprijst – interessant lijkt. Voor het jaaroverzicht in schitterende foto’s op de website van The Boston Globe maak ik wel tijd. Want ik leerde The Big Picture ("news stories in photographs") kennen door een adembenemende fotoreportage over de beruchte sledehondenrace, de Iditarod, eerder al op hondsdol. Een foto uit die reportage haalde trouwens het eindejaarslijstje van The Boston Globe. Dit deed me verder bladeren, op zoek naar nog meer hondenfoto’s.

Ik herkende beelden van Obama, de oorlog in Afghanistan, de moord op het Iraanse meisje Neda, de vliegtuigcrash op de Hudsonrivier, de aarbeving in Italië. Belangrijke gebeurtenissen. De beelden waarop honden te zien zijn, waren op zich geen nieuwsfeiten en gaan zelden over de honden zelf. Die zijn gewoon aanwezig, als compagnon de route, in de achtergrond. Ze horen bij ons natuurlijk meubilair. Kijk zelf en geniet. Ik heb er 3 geteld (deel 1: 15, 28; deel 3: 7). Er zit ook een foto over België tussen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten