donderdag 5 februari 2009

Baasjes houden hun hond in het oog via webcam


Hondenhotel Bentley's in Schriek biedt eigenaars de mogelijkheid honden in de gaten te houden tijdens hun verblijf. Daarvoor werden vier uit de kluiten gewassen webcams geïnstalleerd. 'Privacy gegarandeerd via een inlogcode', zegt uitbaatster Cynthia Van Belle.

Bentley's is het enige hondenhotel in onze regio dat een webcamservice biedt aan baasjes die hun hond er achterlaten. Zo kunnen ze op eender welk moment zien hoe het met de hond gaat.'Mensen die weten dat er webcams zijn, weten dat we niets te verbergen hebben. Ze kunnen altijd checken hoe het met hun hond gaat', zegt Cynthia.
'Er zijn andere mensen die het fantastisch vinden om op vakantie even te kijken wat hun hond uitspookt. Vertrouwen winnen lag aan de basis van het plaatsen van de webcams. Ikzelf bekijk mijn hond als mijn grootste hartendief, het zou mij ook een fantastisch gevoel geven als ik hem van op vakantie ook kan zien.'
Niet iedereen kan zomaar de hotelgasten bewonderen. 'De webcamservice is er enkel op aanvraag. De eigenaars krijgen een code, die geactiveerd wordt als de hond binnenkomt en afgesloten wordt als de hond ons hotel verlaat. De eigenaar heeft alleen toegang tot webcam waar zijn hond zit.

1 opmerking:

  1. Dit is echt een leuk concept en ik ga dit ook zeker doorgeven aan mijn hondenpension.

    Lijkt me echt leuk om te zien hoe de hond het naar zijn zin heeft terwijl je op vakantie bent.

    BeantwoordenVerwijderen